Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Zoekplatform FILM.NL voor films en series van start

Nieuwe dienst leidt gebruikers veilig en snel naar de juiste aanbieder van videocontent.

Campagne met onder meer Rutger Hauer, Barry Atsma, Monic Hendrickx

Amsterdam, 31 januari – Het platform FILM.NL is vanaf vandaag voor iedereen beschikbaar. Deze gratis website en app gidsen gebruikers veilig en snel naar een legale aanbieder van een film of serie. De lancering gaat gepaard met een grote campagne waaraan Rutger Hauer, Barry Atsma, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Katja Schuurman, Sigrid ten Napel, Maryam Hassouni en Martijn Lakemeijer meedoen.

De zoektocht naar de aanbieder een specifieke film of serie is niet altijd even makkelijk. Daarom lanceert NVPI, de branchevereniging van de entertainmentindustrie, FILM.NL. Deze zoekmachine gidst de gebruiker naar de aanbieder van een specifieke film of serie. Het platform is een sectorbreed initiatief van de grote contentaanbieders in Nederland. FILM.NL heeft enkel een gidsfunctie, er wordt niet op geadverteerd. 


De dienst wordt gelanceerd met een opvallende campagne, die gefotografeerd is door Pieter Henket, woonachtig in New York. Met de titel ‘Kijk niet zo moeilijk’ wordt een appèl gedaan op de film- en serie liefhebber, maar tegelijkertijd geeft de campagne een vette knipoog.  Aan de kick-off campagne werken een groot aantal namen belangeloos mee omdat ze vierkant achter het initiatief staan.

 

De nieuwe app en website zijn ontwikkeld door digital agency TamTam. Creative Director Max Pinas: “We wilden films en series kijken zo makkelijk mogelijk maken, en dat is heel aardig gelukt. Het gefragmenteerde medialandschap was duidelijk toe aan een goedwerkende gids. FILM.NL doet dat op een manier waar kijkend Nederland blij van wordt. Het sluit aan op de dagelijkse bank- en bioscoopgewoontes. It just works.”