Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Strategie, Concept, Design, Development en Optimalisatie

Timing

Hoe kunnen we nieuwe technologie gebruiken om werk gemakkelijker, sneller en slimmer te maken? Die vraag stelde uitzendbureau Timing ons. Ons antwoord? Zo!

Slim online platform

Veel branches moeten zich door de komst van nieuwe technologieën heruitvinden. De uitzendbranche vormt daar geen uitzondering op. Timing vroeg ons daarom om meer dan een online uithangbord. Ze vroegen ons om mee te denken over de bouwstenen van hun business. Het nieuwe timing.nl is de eerste vrucht van onze samenwerking. Waar de juiste flexwerker en het juiste bedrijf elkaar nooit meer mislopen, door het gebruik van een slim online platform.

De website is ingericht met slimmere zoekfuncties en een makkelijkere navigatie. De zoekfunctie, één van de meest gebruikte onderdelen van de site, heeft een prominente plek gekregen op de homepage. De zoekopdrachten kunnen worden aangevuld met persoonlijke eigenschappen. Bewegend beeld heeft een centrale rol gekregen en zorgt voor snackable content. Hierdoor wordt de aandacht van de bezoeker getrokken en vastgehouden. Uiteraard is de website volledig geoptimaliseerd voor het gebruik op een tablet of mobiel. 

Om zaken als urenregistratie en loonadministratie verder te integreren is een vernieuwd backoffice-systeem van MySolution uitgerold. Door de koppelingen met Timing.nl wordt slimme data verzameld die het in de toekomst mogelijk maken nog sneller (en zelfs automatisch) een passende baan te vinden.

Resultaten

De lancering van Timing.nl is een eerste stap in een optimale samenwerking tussen off- en online binnen het bedrijf. In de eerste fase van het project lag de nadruk op de positionering. Hierbij is het nuchtere en doelgerichte imago volledig doorvertaald naar online. Tegelijkertijd is Timing.nl succesvol gekoppeld aan een nieuw backoffice systeem. De belangrijkste resultaten na de eerste week:

  • Het aantal bezoekers is gegroeid met 44 procent;
  • Organisch bezoek via zoekmachines is gestegen met 37 procent;
  • Ruim 3800 bezoekers hebben zich aangemeld voor de  job-updates per mail;
  • Op mobiel is de bounce rate verlaagd met 35 procent;
  • Er is 543 keer gebruik gemaakt van de social share-buttons;
  • Er zijn al 422 wijzigingen doorgevoerd via Mijn Timing.

Paul Haarhuis, Commercieel Directeur bij Timing: “We zijn heel blij met de samenwerking met een team van betrokken, open mensen die snel resultaat willen neerzetten. Wij willen werk makkelijker, sneller en slimmer organiseren. En dat betekent niet alleen een online visitekaartje, maar vergaande koppelingen met de complexe back-office systemen. We willen daar zijn waar nodig, en een optimale verhouding tussen off- en online is daarbij essentieel.”


Contact

Meer weten? Geef Jeroen een belletje. Vindt-ie leuk.

Jeroen Heydendael, Strategist & Concepter

jeroen@tamtam.nl

+31(6) 2487 8486

Connect

    Volgende project

    NLGroeit