Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Concept, Design, Front-end en Back-end voor

Nationale Opera & Ballet

Begin 2014 werden drie vooraanstaande culturele organisaties een. De Nederlandse Opera, Het Nationaal Ballet en het Amsterdamse Muziektheater gingen vanaf toen verder onder de naam Nationale Opera & Ballet. Wij maakten een super visuele website voor dit nieuwe instituut waarin de rijkheid en het karakter van opera en ballet hand in hand gaan met maximale conversie.

  • Nomination Webby's
  • / The Lovie Awards
  • / ADCN Lamp
  • / W3 Awards

Maximaal haalbare conversie-aantallen

Het samengaan van De Nederlandse Opera, Het Nationaal Ballet en het Amsterdamse Muziektheater was niet niks, want samen vormen deze organisaties een topinstituut. Aan ons de eer een digitale belevenis voor ze te ontwikkelen. De website moest het conversiekanaal van het instituut worden, maar tickets verkopen was niet het enige doel. Nationale Opera & Ballet wilde bestaande en nieuwe klanten omzetten in leden en crossovers tussen de twee kunstvormen laten ontstaan.

Beauty, expression and ‘motion’

Haal het podium naar de website

Schoonheid, expressie en beweging; ballet en opera zitten er allebei vol mee. Daarom maakten we een heel visuele en interactieve website waarin al deze elementen samenkomen. Elke voorstelling wordt op de website visueel ondersteund door slow-motion beelden van de discipline in kwestie. Het is bijna alsof je al in de zaal zit. Verder neemt de site je mee in de productie van het stuk, de wereld van opera en ballet en het merk. Een meeslepende ervaring die nodig is om bezoekers over te halen een kaartje te kopen. En de nieuwe navigatie maakt dit nog makkelijker ook.  Omdat iedereen van kunst moet kunnen genieten, kun je de website op elk willekeurig apparaat bekijken.

Doorgaans worden alle beschikbare tickets verkocht

Met de lancering van de website, kwam de identiteit van een nieuw internationaal topinstituut tot leven. De website werd op 17 februari 2014 gelanceerd. Het verkeer naar de ticket shop van Nationale Opera & Ballet is sindsdien verdrievoudigd en het aantal verkochte tickets per voorstelling nam toe tot 96%; het maximaal haalbare omdat niet alle tickets voor reguliere verkoop beschikbaar komen.

De gemiddelde tijd die mensen op de website doorbrengen is extreem lang: 5 minuten

Ook in de navigatie is een slag geslagen: bezoekers vinden nu zichtbaar makkelijker wat ze zoeken want het aantal bezochte pagina’s is met 30% afgenomen. De gemiddelde tijd die mensen op de website doorbrengen is extreem lang: 5 minuten. Een laatste belangrijke uitkomst: het percentage crossovers tussen opera- en balletbezoek nam toe van 2,5 naar 4. Deze resultaten kregen we door metingen van Google Analytics en het Cash Register System.

 

Bijzonder aan dit project is dat alle disciplines samenkomen op een prachtige en tegelijkertijd succesvolle manier. The Lovie Award die we hiervoor kregen en de Webby nominatie bevestigen dit.

Gelukkig blijven we samenwerken met Nationale Opera & Ballet zodat we hun digitale uitingen constant kunnen blijven verbeteren.

96%

Groei in ticket verkoop

5 minuten

Gemiddelde tijd die bezoekers op de website doorbrengen

2,5% naar 4%

Toename crossovers


Contact

Meer weten? Geef Tobias een belletje. Vindt-ie leuk.

Tobias van Veen, Creative Lead

tobias@tamtam.nl

+31(6) 1588 0213

Connect

    Achter de schermen bij Nationale Opera & Ballet

    Volgende project

    Oxxio