Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Strategie, Concept, Design & Development voor

Mojo

Noem een willekeurig groot megaconcert of festival in Nederland en de kans is groot dat het uit de koker van Mojo komt. Dit was altijd bekend maar in de loop der tijd verdween Mojo steeds meer naar de achtergrond. Letterlijk ook, de organisator werd minder zichtbaar. We werden gevraagd het tij te keren en Mojo zijn mojo terug te geven.

.

Nieuwe website geeft Mojo haar mojo terug

De afgelopen decennia is Mojo van een heel zichtbare en bekende concertorganisator steeds meer veranderd in een B2B-organisatie. Muziekfans hadden op de website niks meer te zoeken. Sterker nog, de concertagenda was hier niet eens meer te vinden. Mojo wilde de controle over de concerten- en evenementstroom terugkrijgen en alle muziekfans van Nederland inspireren met een nieuwe website.

Muziek doet wat met mensen, zo veel is zeker. Van dit feit wilden we gebruik maken bij de ontwikkeling van een nieuwe website. En na ons eerste bezoek aan het hoofdkantoor van Mojo wisten we ook dat we het gevoel van deze plek moesten overbrengen. Want op dit kantoor ademt werkelijk alles muziek. Naast dat we Mojo zijn mojo terug wilden geven, gold dit ook voor de artiesten die Mojo promoot. Zodra je de nieuwe website van Mojo bezoekt, weet je wat er nu en straks op de agenda staat. De concerten in de grote concertzalen krijgen de meeste aandacht, dit is tenslotte waar Mojo beroemd mee is geworden.

Na wat scrollen of swipen vind je de clubagenda. Clubs en kleine concertzalen doen vaak hun eigen promotie dus kunnen toe met een minder prominente plek op Mojo.nl. Op de nieuwe, multi-device website vind je continu updates en playlists van aankomende concerten en beland je makkelijk daar waar je wilt zijn. Alle artiesten hebben hun eigen persoonlijke pagina met foto’s, filmpjes, updates en verhalen om bezoekers in de stemming te brengen. Dit noemen wij emotional commerce.

Resultaten

Verkeer naar de website heeft grote sprongen gemaakt na lancering. Elke paar maanden releasen we de nieuwste versies van de functionaliteiten en optimaliseren we de website op basis van nieuwe gegevens vanuit Mojo. Dit is een continu proces.


Contact

Meer weten? Geef Max een belletje. Vindt-ie leuk.

Max Pinas, Creative Director

max@tamtam.nl

+31(6) 1588 0250

Connect

    Volgende project

    Artsen zonder Grenzen