Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Strategie, Concept, Design, Development en Optimalisatie

Hans Anders

Hans Anders wil haar klanten een volwaardige omnichannel-ervaring bieden. Daarvoor was een online omgeving nodig die naadloos aansloot op de persoonlijke winkelervaring. Mooie uitdaging!

Strategie & redesign

Hans Anders is de grootste opticien van Nederland en heeft circa 400 vestigingen in Nederland, België en Frankrijk en Zweden. De nieuwe site vertegenwoordigt de huidige visie van de opticien: inspiratie, een uitgebreid assortiment en meer aandacht voor hooroplossingen. Wij zijn verantwoordelijk voor de strategie en redesign van de nieuwe website, Expand Online voor de online marketing.

Proces

Je kunt niet aan een omnichannel-strategie bouwen zonder eerst de gehele klantreis in kaart te brengen. In de winkelstraat staat Hans Anders bekend om het persoonlijke advies. Die troef hebben we doorvertaald naar de online omgeving. Een voorbeeld daarvan is de nieuwe briladviestool die de klant helpt om een bril uit te kiezen die het beste aansluit bij zijn of haar wensen en de laatste trends. Omdat we de aandacht uit wilden laten gaan naar de elementen die écht gebruikt worden, hebben we de user interface zo helder mogelijk gehouden.

Hans Anders heeft het afgelopen jaar veel tijd en energie gestoken in de herprofilering van haar merk. Belangrijk onderdeel daarvan was een totale nieuwe inrichting van de winkels. Door samen met Hans Anders te kijken naar fotografie, visuals en andere content hebben we die inrichting geprobeerd door te vertalen naar het online platform.



Met haar online marketing richt Expand Online zich ook volledig op de Omnichannel-strategie. Ze proberen niet alleen zoveel mogelijk bezoekers naar de website te trekken, ook meten ze met nieuwe technieken hoeveel mensen er naar een winkel gaan nadat ze een advertentie hebben gezien.

Hans Anders slaat online een brug naar de ruim 250 fysieke winkels die het land rijk is. Michelle Nederveen, E-commerce manager van Hans Anders: “We zijn er trots op dat we de grootste etalage van Hans Anders naar een hoger level hebben kunnen brengen. In deze online winkel kunnen klanten nog beter rondneuzen, passen en natuurlijk ook bestellen. Daarnaast bestaat natuurlijk nog steeds de mogelijkheid voor het sturen van online gekozen monturen naar een winkel of het online maken van een afspraak in de winkel. Op deze manier verliezen we de klant nooit uit het oog.”

Resultaat

• Daar nieuwe navigatie sterk verbeterde doorclick richting acties en productcategorieën.

• Op SEO non branded productcategorieën van de top 100 naar de top 10 noteringen gestegen.

• Een aanzienlijke toename van het aantal gemaakte lens en hoor afspraken.

• Uit eerste AB tests na livegang al een verdubbeling van het gebruik van de digitale paskamer.

• Hans Anders is onlangs verkozen tot Beste Webshop in de categorie optiek bij de ABN AMRO Webshop Awards 2016 – 2017


Contact

Meer weten? Geef Cem een belletje. Vindt-ie leuk.

Cem Yildiz, Account Manager

cemy@tamtam.nl

+31(6) 8245 9607

Connect

    Achter de schermen bij Hans Anders

    Volgende project

    NLGroeit