Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Strategie, Concept, Design, Development en Optimalisatie

Florensis

Florensis levert veredelings- en vermeerderingsmateriaal aan professionele kwekers. Het tweedegeneratie familiebedrijf uit 1941 kent een traditie van innovatie door het gebruik van de modernste kweektechnieken. Ze zetten die traditie nu digitaal voort met een volledig online ecosysteem. En wij mochten ze daarbij helpen!

Volledig online ecosysteem

Florensis is een grote wereldwijde speler op het gebied van jonge planten, stekken en zaden. Ze willen met slimme oplossingen aansluiten op de wensen van de klant en adviseren over de teelt en verkoop van jonge planten. Wij helpen ze daarbij door een volledig online ecosysteem op te zetten. Iets wat uniek is voor de branche. Nu wil het toeval dat wij niets leuker vinden dan het opschudden van markten. We stonden dan ook te springen om aan de slag te gaan.

Je kunt een business-model heruitvinden, maar de markt moet er wel klaar voor zijn. Anders sterven innovaties uiteindelijk een stille dood. Een branche waar offline handelen al zo lang de standaard vormt, vraagt dan ook om een gefaseerde uitrol van nieuwe toepassingen. Voor Florensis hebben we, na een uitgebreid strategisch traject, gewerkt aan een orderplatform voor de sales-medewerkers. Terwijl zij wennen aan deze nieuwe manier van zakendoen, leren wij van alles over wat wel en niet werkt. Die inzichten gebruiken we voor ons uiteindelijke doel: een volledige online shop voor B2B-klanten.

Dit jaar bestaat Florensis 75 jaar. Begin juni gaat de B2B shop in de lucht zodat we deze samen met klanten tijdens de jaarlijkse Flower Trials kunnen testen. Op basis van deze klant-feedback en data bouwen we daarna de shop steeds verder uit. Door dagelijks intensief samen te werken kunnen we in korte tijd veel opleveren. Zijn er nieuwe inzichten of wensen, dan sturen we meteen bij.

Producten & Resultaten

Dat Florensis klaar is voor deze stap richting de toekomst blijkt al uit de eerste resultaten van het orderplatform voor de sales-medewerkers:

  • Een klantgerichte eCommerce strategie zodat we met een scherpe focus konden starten.
  • Een online en offline rebranding. Met de nieuwe stijl op hun website merkte Florensis dat er naast het bestaande type sollicitanten nu ook sollicitaties binnen kwamen van een andere type mensen met andere skills. Een welkome aanvulling!
  • Een moderne website met een order formulier zodat klanten nu al direct beschikbare stekken en snijbloemen kunnen bestellen. Eerste resultaten: 15% stijging in organisch verkeer, 300% stijging in mobiel verkeer, 500% in terugkerend mobiel verkeer. En met een uitgebreid meetplan kunnen we nu steeds meer meten.
  • Een uitgebreid order formulier voor Sales Rep’s zodat ze orders direct in het systeem kunnen doen, terwijl ze bij de klant zitten, ook op hun tablet.
  • Een service omgeving voor klanten waar klanten kunnen orderen en hun zaken kunnen plannen. De omgeving is verbonden met het back office systeem PAT, de standaard binnen de industrie. Elke maand voegen we nieuwe functionaliteiten voor klanten toe.
  • Een Digital Asset Management tool om hoge resolutie afbeeldingen te uploaden. Deze afbeeldingen worden gebruikt op de website en kunnen gedeeld worden met klanten. Deze custom DAM is gehost op Amazon Web Services.

Contact

Meer weten? Geef Jeroen een belletje. Vindt-ie leuk.

Jeroen Heydendael, Strategist & Concepter

jeroen@tamtam.nl

+31(6) 2487 8486

Connect

    Volgende project

    Trucker app