Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Strategy, Concept, Usability, Research & Service Design voor

De Hypotheker

Om een prominente plek te behouden binnen het enorme aanbod van hypotheekadviseurs, heeft De Hypotheker perfecte rekentools nodig en een self-service omgeving die aanzet tot het maken van een afspraak. We bouwden een self-service omgeving die zowel de adviseurs als huizenkopers tegemoetkomt.

Toenemende betrokkenheid van klanten

De Hypotheker is een grote speler op de hypotheekmarkt en wil online een nog belangrijkere plaats innemen. De meeste mensen die een hypotheek zoeken, vinden het prettig zich eerst uitgebreid online te oriënteren voordat ze met een adviseur om de tafel gaan. Wij waren van mening dat als je dit proces vereenvoudigt, die afspraak vanzelf volgt.

Om ervoor te zorgen dat de adviseurs van De Hypotheker alle benodigde gegevens in hun bezit krijgen, bouwden wij een self-service omgeving die samenwerking tussen klant en hypotheekadviseur stimuleert. Dat begon met de ontwikkeling van het perfecte online intakeformulier. Hierdoor weet de hypotheekadviseur voortaan al alles wat hij moet weten op het moment dat hij klanten voor het eerst de hand schudt. En dat is prettig voor beide partijen. We zijn daarnaast een pilot gestart met een aantal adviseurs om een hypotheekdossier op te bouwen. In dit dossier staat de benodigde informatie over de klant, zijn financiële situatie en het huis dat hij wil kopen. Het synchroniseren van deze informatie met de systemen van alle hypothekers was technisch een enorme uitdaging.

Het concept van deze case is gebaseerd op samenwerking. Het afsluiten van een hypotheek is immers een proces tussen klant en adviseur; ze hebben elkaar nodig om een hypotheek rond te krijgen. Met een nieuwe online omgeving proberen wij die samenwerking zoveel mogelijk te faciliteren. Met de bedoeling om de klant op de hoogte te houden en meer te betrekken bij het proces, niet om alles te automatiseren. Want De Hypotheker wil onderscheidend blijven in de persoonlijke klik.

Gemak & begrip

Door een onlangs uitgevoerde gebruikerstest weten we dat gebruikers het systeem begrijpelijk en prettig in gebruik vinden. Huizenzoekers die zich graag online voorbereiden, waarderen dat ze online inzicht en controle houden op het proces.

Na een succesvolle pilot wordt het hypotheekdossier binnenkort op de website geïmplementeerd. We bieden dan ook modules aan waarmee de gebruiker nog meer onderzoek kan doen. Specifiek voor zijn situatie. Daarnaast brengen we meer verdieping aan in de rekentools, waardoor resultaten nog betrouwbaarder worden en er nog meer voorwerk wordt gedaan.


Contact

Meer weten? Geef Peter een belletje. Vindt-ie leuk.

Peter Emmerzaal, Program Manager

peter@tamtam.nl

+31(0)6 1588 0277

Connect

    Volgende project

    Arcadis