Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

De vijf beste Innovative Service Experience oplossingen van 2016

Het jaar loopt op zijn einde. In deze laatste Adformatie kijken we terug op de beste Innovative Service Experiences van 2016. Tegenwoordig onderscheiden merken en bedrijven zich door de service experience die ze aan hun klanten bieden. Denk maar eens aan Paypal, Uber of Spotify. Het zijn diensten met zo’n grote gebruiksvriendelijkheid dat je je afvraagt hoe je vroeger eigenlijk muziek luisterde, of een taxi boekte. Innovative Service Experience is de lijm tussen dienst, product en marketing, en op zijn best als de klant er het minste van merkt. Het is de toekomst van digitale dienstverlening en wat ons betreft broodnodig om je als bedrijf écht te onderscheiden in het nieuwe jaar. Klaar voor inspiratie?

1. Tesla FTW

Op het gebied van ISX geeft Tesla andere merken het nakijken. Het luxe merk is koning als het gaat om denken vanuit de klant en het verbinden van alle touchpoints, zowel online en offline. Van je nieuwe Tesla die je verwelkomt bij naam als je deze in bezit neemt, tot het feit dat je partner met jouw inlog gegevens de auto kan vinden en zonder sleutel kan starten. Zowel het aankoopproces als het rijden in de Tesla zelf zit vol van slimmigheden die autorijden leuker maken. Het merk besteedt veel tijd en aandacht aan zelf rijdende technologie én wacht het niet op overheden maar bouwt zelf aan een betere wereld. Of het nu gaat om een high speed laadnetwerk of zonnepanelen die niet meer van echte daken zijn te onderscheiden. Tesla FTW.

2. Google Home

We kennen Amazon’s Alexa, maar Google Home is onze favoriete nieuwe huisgenoot. Met een prijs die te overwegen waard is, haal je een hulpje in huis die je leven steeds gemakkelijker maakt. Het licht voor je uit doet, je thermostaat lager zet of vanuit je Google Calender vertelt hoe laat je moet vetrekken. Je kunt vragen stellen en vervolgvragen stellen, zonder dat je bepaalde informatie hoeft te herhalen. Waarmee Google zich langzaam maar zeker een vaste plek in onze huiskamer toe eigent.

3. Tikkie maakt geld terugvragen leuk

Ongetwijfeld heb je de afgelopen maanden na een etentje met vrienden gehoord: “Ik stuur je wel even een Tikkie.” Dachten we eerst dat het om wéér een nieuwe betaal app voor vrienden ging, lijkt ABN Amro met Tikkie iets goeds te hebben gedaan. Een slimme combi met Whats App, het feit dat het voor iedereen – ongeacht bij welke bank je zit – kan worden gebruikt én dat ontvangers van een Tikkie de app niet zelf hoeven te hebben, is voor ons reden genoeg om deze service tot nummer drie te bekronen. 

Maar geen top 5 zonder twee projecten waar we zelf trots op zijn: 

4. Je nieuwe huis online

Het kopen van een nieuwbouwhuis is een ingewikkeld, tijdrovend en onzeker proces. Er wordt verwacht dat je op basis van een brochure, een paar tekeningen en de blauwe ogen van de makelaar je grootste aankoopbeslissing van je leven maakt. Vastgoedontwikkelaar BPD besloot de gehele customer journey digitaal te maken. Van het configureren van je toekomstige huis met behulp van virtual reality, tot de aankoop zelf. Want waarom zou je je telefoon, laptop en zelfs je auto wel online kopen, maar je huis niet?

5. Truckers houden van Trucker

Met de Trucker app van TVM vinden alle vrachtwagenchauffeurs in de Benelux binnen no-time een vrije parkeerplek. De ‘driving mode’ brengt je tijdens het rijden op de hoogte van gevaarlijke situaties, vertragingen op de weg en geschikte parkeerplaatsen. Zelfs als er slecht weer op komst is, krijg je automatisch bericht. Het is als je eigen Piet Paulusma op de Franse Péage. Ideaal. Zo heeft deze service in 2016 niet alleen het leven van Truckers, maar ook de wegen een beetje veiliger gemaakt.