Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

Timing.nl maakt online werk vinden baanbrekend eenvoudig

Voor Timing bouwen we aan het uitzendbureau van de toekomst. Om flexibel werk op een flexibele manier te kunnen blijven aanbieden, hebben we online solliciteren nog makkelijker en slimmer gemaakt. Flexwerkers zijn steeds meer online en zo wordt de website het belangrijkste touchpoint met flexwerkers. De focuspunten voor Timing.nl zijn gemak, data, profiling en matching, zodat zowel flexwerkers als opdrachtgevers nog blijer worden van Timing.

Een speels maar duidelijk design dat bij Timing past.

 

Timing?

Timing is een uitzendbureau met een specialisatie in vacatures voor lager en middelbaar opgeleide flexwerkers. Het bestaat al 25 jaar en behoort tot de 5 grootste uitzendbureaus van Nederland, met mooie klanten als ANWB, Bleckmann, KLM Catering Services en Wehkamp.

Onze samenwerking met Timing begon halverwege 2015, toen zij ons als digitale partner vroegen hun online dienstverlening uit te breiden. We begonnen met een vacaturewebsite met de mogelijkheid online te solliciteren. Wekelijks breiden we dit platform uit met nieuwe functies. Alles dat je bij een fysieke vestiging kunt doen op het gebied van solliciteren, is nu ook online mogelijk. Daarnaast heb je thuis en onderweg toegang tot de diensten van Timing. Bovendien denkt Timing actief met je mee en doet suggesties van banen die bij je passen op basis van je online profiel.


Meer aanmeldingen

Hoe zorg je dat sollicitanten de deur online platlopen bij Timing? Door slim gebruik te maken van SEO, met een up-to-date zoekfunctie en de Timing Jobmail. We laten precies de juiste kandidaten landen op vacatures. Als iemand zoekt op “schoonmaker Utrecht”, tonen we alleen de relevante banen van Timing in Utrecht. We zorgden voor een top-ranking op de vacature-gerelateerde zoektermen in de vakgebieden productie, logistiek, callcenter en schoonmaak.


Slimme lokaal gerichte SEO optimalisatie zorgt voor goede service.


We hebben ook het zoeken naar vacatures via Timing.nl verbeterd met behulp van Elasticsearch. Het is de meest gebruikte functie van het platform. Een slimme koppeling met het backoffice systeem haalt constant de nieuwste vacatures op, zodat werkzoekenden altijd het meest up-to-date aanbod te zien krijgen.

Als flexwerkers het zoeken aan Timing willen overlaten, schrijven ze zich in voor de Jobmail. Hiermee ontvangen ze vacature-updates en sollicitatiereminders in hun mailbox. Gemak dient de mens, zo blijkt, want de Jobmail heeft gezorgd voor tienduizenden extra sollicitaties op Timing.nl.


Services zowel op de website als in de app.


Zelf doen

Geheel volgens de “wij doen” mentaliteit van Timing zetten we werkzoekenden en werkgevers zelf aan het werk: in het nieuwe platform regelen mensen die werk zoeken of hebben bij Timing hun zaken eenvoudig zelf. Met één wachtwoord loggen ze in op alle systemen van Timing. Binnen hun persoonlijke omgeving kunnen flexwerkers solliciteren, hun profiel aanpassen en uren boeken. We hebben hard gewerkt aan een mobiele versie van het platform, waarmee je alle functies op je smartphone of tablet hebt.

De vestigingen van Timing zien via een online dashboard met statistieken en business-resultaten in één oogopslag hoe ze ervoor staan. Zo kunnen ze data-gedreven beslissingen nemen en proberen we de traditionele scheiding tussen online en offline te doorbreken.



Timing – Home from Wijzijntamtam on Vimeo.

Analyse — de ene sollicitant is de andere niet

We zetten heel wat tools in om werkzoekenden terecht te laten komen bij Timing. Door slim te analyseren ontdekken we wat het beste werkt. Zo zien we dat organisch verkeer van Google naar vacatures vermindert, wellicht door de verbeterde arbeidsmarkt en veranderend zoekgedrag van mensen (LinkedIn & job boards). En in verhouding sturen job boards steeds meer verkeer naar websites van uitzendbureau’s.

Maar we zijn verder gegaan dan het analyseren van verkeer alleen: we hebben het backoffice systeem Mysolution verbonden met Google Analytics. Daardoor kunnen we de online journey van een werkzoekende koppelen aan de offline plaatsing: van de klik op een Google Ad tot de ingevulde vacature.

Zo heeft Timing veel meer inzicht in welke marketingkanalen kwalitatieve sollicitaties en plaatsingen opleveren. Ze zien precies wat elke klik en advertentie oplevert, zelfs als de plaatsing in een offline, fysieke vestiging gebeurt. Timing kan campagnes afrekenen op cost per hire en zo efficiënter gebruik maken van hun middelen. Uniek in de industrie: Timing loopt hiermee voorop.


Toekomst

Wij zien nog veel meer mogelijkheden om het platform uit te breiden en beter te maken. In de toekomst zal zoeken en matchen steeds meer data-gedreven worden. Timing kan dan op basis van data van de werkgever, het cv van de flexwerker, het online profiel, zijn agenda en de reistijd slimme suggesties doen. Werkgevers krijgen geheel automatisch een lijstje van kandidaten te zien die een perfecte match zijn qua geschiktheid, locatie en beschikbaarheid.

En marketing-campagnes zullen zowel voor klanten als flexwerkers nóg gerichter worden, bijvoorbeeld met targeted Google AdWords campagnes gebaseerd op daadwerkelijke plaatsingen.

De slimme online marketingfeatures bouwen we in 2017 verder uit om de huidige goede resultaten te waarborgen én te verbeteren. We bouwen verder aan de digitale dienstverlening die de nabije toekomst vereist. Aan het werk!


Jeroen Heydendael, Strategist & Concepter

jeroen@tamtam.nl

+31(6) 2487 8486

Connect