Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

TamTam lanceert VR experience voor BPD

Een virtuele kijk in je nog te bouwen woning? Digital agency TamTam (part of Dept) lanceert in samenwerking met BPD een interactieve tour door BPD’s nieuwbouwprojecten.

Potentiële kopers krijgen de mogelijkheid om een wandeling te maken in hun nieuwe wijk, de sfeer in hun wijk te beleven, of hun nieuwe woning van binnen te bekijken. BPD, de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland, gaat hiermee weer een stap verder op het gebied van online service. Eerder dit jaar maakte het bedrijf bekend kopers de mogelijkheid te geven een nieuwbouwwoning online te kopen, via een nieuw online platform. Inmiddels zijn de eerste huizen daadwerkelijk online verkocht. 

Jessie Wagenaar, directeur Verkoop en Gebiedsmarketing van BPD licht toe: “Natuurlijk proberen we kopers zoveel mogelijk informatie te geven over hun nieuwbouwwoning. Maar het blijft, in tegenstelling tot een bestaande woning, moeilijk om de sfeer en het gevoel van een nieuwe woning en woonomgeving daadwerkelijk over te brengen. Met behulp van virtual reality wordt het voor potentiële kopers een stuk gemakkelijker om een aankoopbeslissing te maken.”

De virtual reality experience is online beschikbaar, zodat mensen hun nieuwe woning gewoon thuis vanaf de bank kunnen bekijken. Het wordt tevens ingezet tijdens verkoopbijeenkomsten voor belangstellenden van BPD’s nieuwbouwprojecten. De experience is beschikbaar via alle apparaten van mobiel tot desktop, met of zonder VR headset, waarbij een toekomstige koper door de 360 graden omgeving wordt meegenomen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de bestaande internetbrowser, wat de stap naar de VR omgeving een stuk gemakkelijker maakt.

Justin Kniest, Digital Strategist bij TamTam (part of Dept): “BPD laat zien wat er mogelijk wordt als je je in een vrij traditionele markt op digitale innovatie durft te onderscheiden. In alle projecten die we samen doen staat de klant voorop en denken we na over manieren om dit nog verder te verbeteren. Virtual reality geeft ons de mogelijkheid de klantbeleving nog meer impact te geven. Niet alleen ikzelf, maar vooral onze developers kijken nu al uit naar de projecten die nog in de planning staan!”