Full service digital agency.

Wij ontwikkelen digital experiences die een glimlach op je gezicht toveren

Leer ons kennen

NL slash EN

De week van Anniek

CRO Specialist bij TamTam

Maandag

Mijn wekker gaat om 07.30, wat is het toch lekker om dichtbij het werk te wonen! De week trapt af met de MaMo, waarin we elke twee weken worden bijgepraat over de start van nieuwe collega’s (we zoeken ook nog nieuwe!), gave nieuwe projecten en andere updates, zoals de aftermovie van het Dept Festival!

’s Middags staat onze teammeet op de planning. Samen met het hele team, we zijn inmiddels met 15 man, bespreken we alles op het gebied van data implementaties, data analyse, rapportage en conversie optimalisatie. Nog meer goed nieuws: we krijgen er weer een nieuwe collega bij in oktober!

Dept Festival 2017 from Wijzijntamtam on Vimeo.

 

Dinsdag

Vandaag gaat de wekker vroeg, want we hebben een samenwerkdag bij Avans+ in Breda. We hebben om 07.30 afgesproken in Blijdorp en rijden dan, na het halen van een koffie(!), met zijn vieren richting Brabant. Geen file vandaag, dus we zijn mooi op tijd. Om 10 uur hebben we onze maandelijkse evaluatiemeeting, waarin we vanuit alle disciplines de behaalde resultaten en bijbehorende actiepunten bespreken. Zo’n maandelijkse meeting met alle stakeholders is altijd fijn, we bespreken lopende zaken en kunnen snel concrete afspraken maken en gezamenlijk met de klant sparren over kansen die er liggen.

Om half 12 ronden we de boel af, en dan moet ik snel een telefoontje plegen met BPD. Zij willen graag weer starten met A/B testen en zijn benieuwd naar de mogelijkheden van de verschillende testtools die er op de markt zijn. Gelukkig heb ik hier laatst een uitgebreide vergelijking van gemaakt, en we zijn er al redelijk snel uit met welke tool we gaan starten.

Gaaf om voor zo’n grote speler aan de slag te mogen en te helpen bij de doorontwikkeling van hun website!

Voor de lunch spreek ik met Marcel, online marketeer bij Avans+, nog wat nieuwe designs door en daarna ga ik weer terug richting Rotterdam. Ik moet nog wat analyses maken voor woensdag, en dat werkt toch efficiënter op kantoor. ‘s Avonds duik ik even de sportschool in, deze zit onder ons kantoor in Rotterdam dus ik sta binnen 10 minuten te zweten.

 

Woensdag

Vandaag komen twee klanten naar ons kantoor in Rotterdam voor een samenwerkdag, dus de dag begint vroeg om het e.e.a. voor te bereiden. Om 08.30 duik ik met collega Stijn een ruimte in om de laatste zaken te bespreken voor de KPI sessie die we die middag hebben.  Vervolgens hebben we om half 10 de standup met het team van Gazelle. Het was een goede maand dus de sfeer is goed en we bespreken hoe we dit vast kunnen houden.

‘s Middags staat de KPI sessie op de planning. Samen met de klant, Arjan (UX-designer) en Stijn (Analytics consultant), bekijken we wat en hoe we alles op de website zo goed mogelijk meetbaar kunnen gaan maken, zodat we meer op data-gedreven keuzes kunnen gaan maken op de website. Eindstand: een uitgebreid meetplan waarmee de front-end designer direct aan de slag kan en waarmee we, na implementatie, uitgebreide analyses kunnen gaan maken.

 

Donderdag

Goedemorgen! Vandaag vroeg op, want ik moet naar ons kantoor in Amsterdam. In de trein werk ik mijn mail alvast weg en neem ik mijn vaste ochtendshot: een extra sterke cappuccino. ‘s Ochtends duik ik Google Analytics in om een analyse te verzorgen voor Hans Anders. Zij willen graag een test uitvoeren, en vanuit de analyse gaan we kijken hoe en waar we deze het beste kunnen gaan inzetten. Tijdens de lunch praat ik bij met wat collega’s uit 020, leuk om te horen waar zij mee bezig zijn.

‘s Middags houden mijn collega Lisanne en ik een workshop met Rituals. De hele middag staat in het teken van het uitdenken en uitwerken van persona’s en hoe we Rituals bij deze klantgroepen binnen elke fase van de customer journey nóg beter op de kaart kunnen zetten. Na de workshop lopen Lisanne en ik meteen door naar de bar, want in Amsterdam hebben we de DoMiBo! Onder het genot van een biertje (en een zak chips) doen we een korte nabeschouwing en daarna kletsen we over onze weekendplannen.

 

Vrijdag

Vrijdag is vaak een wat rustigere dag, en ook deze keer heb ik weinig meetings staan. Tijd om de resultaten van de A/B testen te analyseren die ik deze week heb afgerond. Ik maak verschillende segmenten aan, en zie dat de A/B test die we live hebben gezet onverwachte, maar interessante resultaten heeft opgeleverd. Ik bel meteen de klant om te overleggen hoe we een vervolgtest kunnen inregelen die hier mooi op aansluit.

‘s Middags duik ik in de cijfers van BPD. Samen met de klant heb ik focuspunten opgesteld voor de komende periode, en met de data die ik vind in Google Analytics en Hotjar stel ik een optimalisatieplan op voor de komende weken.

We sluiten de week af met een beachvolleybaltoernooi en borrel van onze Expand Online collega’s. In Scheveningen wordt met windkracht 5 heftig gestreden om de eerste plek en daarbij vooral veel gelachen. We sluiten af met een borrel in Den haag en er wordt geproost op een mooi kwartaal.